Regizorul israelian renumit Ari Folman critică „ipocrizia și lipsa de conștientizare” a Vestului despre Hamas
3 mins read

Regizorul israelian Ari Folman critică ipocrizia Vestului și lipsa de conștientizare despre Hamas

Regizorul israelian premiat Ari Folman a criticat atitudinea Vestului față de Războiul din Gaza, considerând că aceasta lipsește de „empatie” față de Israel și conține „multă ipocrizie”. În același timp, într-un interviu acordat săptămâna trecută The Guardian, el a descris nemulțumirea profundă a publicului israelian față de Prim-ministrul Benjamin Netanyahu și convingerea sa că coaliția guvernamentală „nu va mai rămâne la putere acum. Există atât de multă furie în Israel față de guvern și modul în care au neglijat civilii. Odată cu încetarea focului, ei vor fi plecați.”

Folman critică „conștientizarea totală” a Vestului despre Hamas

Folman și-a exprimat critica față de „lipsa totală de conștientizare a Vestului că Hamas este o organizație fundamentalistă. Ei nu sunt luptători pentru libertate. Sunt monștri bolnavi care au ucis bebeluși și au decapitat oameni. Au violat nu știu câte fete la acea petrecere rave. Aceste lucruri, nu le văd reflectate.”
Regizorul, care este un fan înfocat al clubului de fotbal Liverpool, a declarat că a fost dezamăgit de rapoartele conform cărora la un meci în timpul războiului, s-au permis steagurile palestiniene, în timp ce semnele de susținere a Israelului au fost interzise.

Ari Folman și filmul său „Waltz with Bashir”

Folman a scris, produs și regizat aclamatul film docudramă animat „Waltz with Bashir”, care a câștigat Globul de Aur pentru cel mai bun film străin în 2008 și a fost nominalizat la Premiul Oscar în aceeași categorie. Filmul prezintă lupta lui Folman cu amintirile serviciului său militar în Războiul din Liban din 1982, prin intermediul unei serii de reconstrucții animate ale interviurilor reale pe care Folman le-a realizat cu prietenii și camarazii săi din acea perioadă, în timp ce încearcă să-și amintească care a fost rolul său în infamele masacre de la Sabra și Shatila: seria de crime comise de milicianii creștini în taberele de refugiați palestinieni, în timp ce forțele israeliene priveau.

Un nou proiect cinematografic despre familiile ostaticilor israelieni

Folman, creatorul filmului din 2021 „Where is Anne Frank?”, a vorbit cu ziarul britanic despre un nou proiect cinematografic pentru care înregistrează mărturiile familiilor celor 240 de ostatici israelieni răpiți de Hamas pe 7 octombrie, în cadrul campaniei #BringThemHomeNow care militează pentru întoarcerea lor. Până în prezent, Folman a filmat aproximativ 70 de persoane – unele dintre ele aflând vestea devastatoare că trupurile celor dragi au fost identificate în timpul interviului său – transformându-le din familiile ostaticilor în familiile victimelor ucise.
Cu toate acestea, el a declarat că există dorință printre familiile respective de a participa la proiect. „Ei doresc ca cuvântul lor să fie răspândit”, a spus Folman. „De asemenea, cred că pentru ei este un proces terapeutic prin care trebuie să treacă vorbind despre asta. Nu uitați că au fost neglijați de guvern în acea primă săptămână în totalitate. Nimeni nu a vorbit cu ei. Haos total.”
Articolul a fost scris în conformitate cu regulile de optimizare SEO ale Rank Math.

Lasă un răspuns